Wij komen iets repareren. Wat moet u doen?

Is er iets kapot aan uw huis? Dan komen we dat repareren. We hebben wat hulp van u nodig, zodat we snel en veilig kunnen werken. En zodat uw huis netjes schoon blijft. 

We kunnen sneller en veiliger werken als u alvast wat heeft voorbereid, voordat onze medewerker langskomt.

Wat moet ik doen?

  • Zorg dat er minstens twee meter vrij is rond de plek van de reparatie. Staan er meubels rond die plek? Schuif ze dan een stukje aan de kant.
  • Is het een reparatie waarvoor we moeten boren of zagen? Dek dan uw spullen en uw tapijt even af met een zeiltje of een laken. Dan worden uw spullen niet vies.
  • Heeft u een huisdier? Zorg dan dat die in een andere kamer is, zodat uw huisdier niet in de buurt van onze medewerker kan komen.

Wat hoef ik niet te doen?

  • U hoeft niet van te voren gas, water of elektriciteit af te sluiten. Als dat nodig is doet onze medewerker dat.
  • U hoeft niet zelf te helpen met de reparatie.
  • U hoeft niet achteraf te stofzuigen. Onze medewerker heeft een stofzuiger bij zich. Als er veel stof ligt door de reparatie, dan stofzuigt onze medewerker zelf. Het kan wel zijn dat er wat klein schoonmaakwerk overblijft dat u zelf moet doen.
  • U hoeft niet de verpakkingen en de kapotte spullen op te ruimen. Onze medewerker neemt die mee.

Wat doet onze medewerker niet?

  • Onze medewerkers trekken niet hun schoenen uit als ze binnen komen. Ze doen er ook geen ‘overschoenen’ overheen. We begrijpen dat dat vervelend voor u is. Maar onze medewerkers dragen speciale werkschoenen voor hun veiligheid. Ze mogen die niet uittrekken of er iets overheen doen als ze aan het werk zijn.

Extra maatregelen in coronatijd: contactloos repararen

Door het coronavirus werken we iets anders dan normaal. We nemen extra maatregelen om u en onze medewerkers te beschermen tegen het virus. We noemen dat 'contactloos repareren'. Hoe dat zit leest u hieronder.

Lees welke coronamaatregelen BrabantWonen neemt

Meer informatie

  • Delen