nieuwsoverzicht 01/10/2020

Waarom uw mening ertoe doet!

Weet u hoe wij nog beter kunnen aansluiten op de wensen en behoeften van onze klanten? Uw mening is voor ons belangrijk! Daarom vragen we doorlopend wat onze klanten van ons vinden, via de telefoon of digitaal. Helaas merken we dat onze klanten steeds vaker aangeven niet deel te willen nemen. Lees in het verhaal van Karima waarom uw mening ertoe doet. Als we u vragen, doet u dan mee?

Karima
Ik ben Karima Chafia, ik werk bij KWH en ben adviseur van BrabantWonen. KWH staat voor kwaliteitscentrum woningcorporaties huursector. Een vereniging die corporaties al 25 jaar begeleidt bij het verbeteren van hun dienstverlening. Dat doen we op verschillende manieren, maar het startpunt is altijd de mening van de huurder.

BrabantWonen onderzoekt

BrabantWonen haalt de mening op van huurders over verschillende onderwerpen, zoals hoe zij het betrekken van hun nieuwe woning ervaren. Maar ook de dienstverlening rondom reparaties, groot onderhoud en het opzeggen van de huur brengen we in kaart. Als een van de weinige woningcorporaties ondervraagt BrabantWonen ook huurders die contact hebben gehad over het betalen van de huur en meldingen van woonoverlast.

Deze onderzoeken vinden elke maand digitaal en telefonisch plaats. Dat betekent dat BrabantWonen continu feedback krijgt van zijn huurders. Aan de hand van deze feedback onderneemt BrabantWonen allerlei acties om aan te blijven sluiten bij de wensen en behoeften van zijn huurders.

Leren en verbeteren

Meten is weten: dat zeggen we niet zomaar. Maar die kennis heeft pas waarde als we daaruit ook verbeterpunten kunnen signaleren – en BrabantWonen daarmee aan de slag kan. Als adviseur heb ik de taak om BrabantWonen te helpen met de vertaling van cijfers naar inzicht naar inzet. Oftewel we luisteren naar de huurder en proberen op basis van deze meningen te leren en te verbeteren.
 

Meer informatie