iedereen lekker wonen Lekker Wonen voor Iedereen Lekker wonen voor iedereen Lekker wonen voor iedereen Lekker wonen voor iedereen

Klachtencommissie

Heeft u een klacht ingediend bij BrabantWonen en bent u niet tevreden met de manier waarop BrabantWonen uw klacht heeft behandeld? Dan kunt u een klacht indienen bij de Klachtencommissie.

Wat doet de Klachtencommissie?

De Klachtencommissie is opgericht door BrabantWonen en bestaat uit drie leden. De klachtencommissie is volledig onafhankelijk en geeft, over uw klacht, advies aan het bestuur van BrabantWonen. De commissie behandelt uw klachten serieus en probeert eventuele problemen zo snel en zo goed mogelijk op te lossen.

Welke zaken behandelt de Klachtencommissie niet?

  • Klachten die niet eerst de interne klachtenprocedure bij BrabantWonen hebben doorlopen. Klik hier voor de klachtenprocedure BrabantWonen.
  • Klachten waarover de Huurcommissie een uitspraak doet (huurprijs, servicekosten).
  • Klachten die betrekking hebben op het beleid van BrabantWonen.
  • Klachten die in behandeling zijn bij de rechter. Hierbij kunt u denken aan iemand die een klacht heeft ingediend en gedagvaard is vanwege huurschuld of schade.
  • Klachten die betrekking hebben op de uitvoering van het woonruimteverdelingssysteem in ’s-Hertogenbosch. Hiervoor bestaat namelijk een aparte Beroepscommissie.
  • Klachten die eerder al zijn behandeld door de klachtencommissie.
  • Een anonieme of discriminerende klacht.

Hoe dient u een klacht in?

Wilt u een klacht indienen bij de Klachtencommissie? Bekijk dan eerst de zaken die de Klachtencommissie niet behandelt. Als u vervolgens besluit een klacht in te dienen, dan kan dit schriftelijk aan het adres van BrabantWonen, t.a.v. de Klachtencommissie, Postbus 151, 5340 AD Oss. U kunt uw brief ook via onderstaand contactformulier versturen.

Wat gebeurt er met uw klacht?

Wanneer uw klacht is ontvangen door de klachtencommissie, krijgt u een schriftelijke bevestiging. De afspraak met de klachtencommissie is dat eerst de directeur van de vestiging van BrabantWonen mag reageren op uw klacht. Lukt het niet om samen met u tot een oplossing te komen, dan wordt uw klacht behandeld door de Klachtencommissie.
De Klachtencommissie kan ervoor kiezen schriftelijk te reageren op uw klacht, maar het kan ook zijn dat de klachtencommissie een hoorzitting plant. U krijgt dan een schriftelijke uitnodiging voor een gesprek met de klachtencommissie, dit heet een hoorzitting. Als u dat wilt, kunt u zich tijdens dit gesprek laten ondersteunen door iemand anders. Ook medewerkers van BrabantWonen  worden uitgenodigd voor de hoorzitting. U mag aangeven of u tegelijkertijd met BrabantWonen het gesprek met de klachtencommissie wilt voeren, of liever apart. De ambtelijk secretaris van de klachtencommissie zal dit aan u vragen.

Na de hoorzitting zal de klachtencommissie een advies uitbrengen aan het bestuur van BrabantWonen. Het bestuur zal schriftelijk reageren op dit advies. Het advies van de klachtencommissie en de reactie van het bestuur ontvangt u uiterlijk drie weken na de hoorzitting.

Contactformulier Klachtencommissie

*
Adres*
Velden met een * zijn verplicht.



Een ogenblik geduld a.u.b.